Výroba
Všechny čepele jsou parciálně kaleny. Výsledné kalící linie Hamon vytváří na čepeli krásné vzory, obvykle doplněné ještě dalšími kalícími efekty, jako jsou stín kalení Utsuri, nebo shluky martenzitických částic Nioi a další. Těmto efektům dávám co nejvíce vyniknout, proto čepele nemají žádnou povrchovou úpravu. Na neleštěných plochách je pak občas ponechána původní patina, případně stopy po kování.
Co se rukojetí týká, i zde se inspiruji u tradičními japonskými "kuchyňáky", původních tvarů se ale striktně nedržím. Používám stabilizované dřevo, jak lokální, tak cizokrajné. Stabilizací, tedy vyplněním pórů epoxidem či akrylem pomocí podtlaku, dřevo získává skvělé vlastnosti, především pevnost a voděvzdornost - po vytvrdnutí je další nasákavost zcela mizivá. Mezi mé oblíbené patří kořenové baly lípy, javoru či kaštanu, nádory akátu, topol, olše, a nebo spaltovaná dřeva. Z exotických pak eben, grenadilla a karelská bříza. Barevné kombinace díky pigmentům přidávaným během stabilizování nemají mezí.
Čepele signuji pomocí elektrolýzy, kterou do oceli vyleptávám svou značku. Tou je vážka a nápis Tombo - japonsky vážka.